Urządzenie do ustawiania geometrii kół

  • Kod: IMP-0234
  • Dostępność: Jest
  • Producent: Jomax
  • Cena netto: 1 300,81 zł1 626,02 zł
  • (Cena brutto: 1 600,00 zł)
  • Poleć produkt
http://www.youtube.com/watch?v=SD5PfZ2ZzEQ
http://www.youtube.com/watch?v=siG1kcHHufM

Zawartość:

 

Zacisk do koła

Poziomica cyfrowa

Ładowarka do poziomicy cyfrowej

Trójkątna płyta metalowa + 1 drążek

Poziomica zwykła (z ‘oczkiem’)

Taśma miernicza

Sygnalizujący Tester Kątów

Chwytak do pedału hamulca (2 drążki + 1 rączka)

 

 

 

 

Dziękujemy za wybranie naszego zestawu do poziomowania kół. Przed rozpoczęciem użytkowania prosimy o upewnienie się, że:

 

grunt jest płaski

poziom ciśnienia w oponach został sprawdzony

nie ma dodatkowego obciążenia w samochodzie

sprawdzona jest wysokość sprężyn od ziemi i jest zgodna z instrukcją obsługi pojazdu

koła są ustawione prosto do przodu

 

Krok 1

 utworzyć chwytak to hamulca z dwóch prętów i rączki oraz umocować go na  pedale hamulca i siedzeniu.

 

Krok 2

 

2.1 Dostosować rozmiar zacisku na koło według potrzeby

2.2 nałożyć go na koło i zainstalować  poziomicę (z ‘oczkiem’), oraz upewnić się, że ‘oczko’ jest po środku.

(brzeg koła musi być gładki przed zaciskiem)

 

od 15 cali ~22 cali

od 10 cali  ~15 cali

2.3 Umieścić poziomicę cyfrową obok opony i ustawić na “zero”, następnie nałożyć ją na  poziomicę zwykłą (z ‘oczkiem’). Uzyskujemy odczyt pochylenia kóła  oznaczany jako Y

(pochylenie koła = Y x 0.6)

 

Uwaga: Należy odczytać kąt pochylenia koła (Y), bardzo uważnie, ponieważ wyświetlana wartość jest pozytywna  (+) lub negatywna (-) w zależności od zainstalowania poziomicy.

 

Krok 3

 

3.1 Zmontować trójkątną metalową płytę z prętem

3.2 Połączyć Sygnalizujący Tester Kątów i skierować do kolumny poziomicy (z ‘oczkiem’) celem dostosowania do prawie takiej samej wysokości, ale nie stykać razem.

3.3 usunąć czerwoną oprawkę 

 

Krok 4

skręcić koło w lewa stronę aż usłyszy się drugi dźwięk „Biii”, następnie PRZYWRÓCIĆ koło aż do pozycji braku dźwięków!!

Pomiędzy tymi dwoma dźwiękami znajduje się punkt standardowy, który oznacza 20”; następnie ustawić poziomice cyfrowa na Zero,

 

Krok 5

skręcić koło w prawą stronę aż usłyszy się drugi dźwięk „Biii”, następnie PRZYWRÓCIĆ koło aż do pozycji braku dźwięków!!

Pomiędzy tymi dwoma dźwiękami znajduje się punkt standardowy, który oznacza 40” !

Teraz uzyskujemy wyprzedzenie sworznia zwrotnicy & KPI :

Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy

= Y x 1.67

KPI = X x 1.67

 

Należy powtórzyć te kroki na drugiej stronie koła.

 

Krok 6

6.1 Zainstalować zacisk do koła na drugiej stronie koła.

6.2 Otworzyć dwie oprawki miernika zbieżności i wykorzystać taśmę mierniczą do zaczepienia.

Porównać liczbę z tyłu i liczbę z przodu celem uzyskania danych o zbieżności / rozbieżności.